صادرات تخمه شمشیری

 

تخمه افتاب گردان شمشیری یکی از محصولات صادراتی ایران است که به دلیل پر مغز بودن و ظاهر درشت و جذاب همچنین مزه جذاب خود، همواره مورد توجه صادر کنندگان و وارد کنندگان بوده است.

 

تخمه شمشیری در تناژ بالا در ایران تولید و صادر میشود و به جرات میتوان گفت یکی از پر طرفدار ترین و پر استفاده ترین انواع تخمه است، در ادامه بیشتر به این محصول می پردازیم.

 

تخمه‌های شمشیری از گل‌های بزرگ آفتابگردان برداشت می‌شوند که گاهی قطر آنها به بیش از 30 سانتی‌متر هم می‌رسد. یک گل آفتابگردان می‌تواند حاوی بیش از 2.000 دانه باشد. محصولات آفتابگردان معمولا در دو نوع اصلی کشت می‌شوند. یک نوع از این گل برای تخمه‌هایی که می‌خوریم رشد می‌کند و نوع دیگر تخمه‌های مخصوص روغن‌گیری هستند.

 

صادرات تخمه شمشیری

خواص تخمه شمشیری

 

دشمن کاهش تراکم استخوان و گرفتگی عضلات

 

تخمه آفتابگردان قابلیت تامین میزان بالایی از عنصر منیزیم را دارد که معمولا در رژیم غذایی ما کمتر پیدا میشود . منیزیم نقش‌های متنوعی در بدن ایفا می‌کند. یکی از این نقش‌ها ایجاد تعادل در نسبت میان کلسیم و پتاسیم در داخل سلول‌ها است که فشار خون در بدن را تنظیم کرده و برای سلامت عمومی دستگاه قلب و عروق مفید است.

همچنین در حفظ سلامت اسکلت بدن و جلوگیری از بیماری‌های ناشی از کاهش تراکم استخوان مانند پوکی استخوان نقش دارد. علاوه بر این موارد، منیزیم به لخته شدن خون و کلسیم‌ گیری استخوان‌ها کمک کرده و احتمالا در کاهش سردردهای میگرنی، یبوست، خستگی مزمن و افسردگی و اضطراب نقش دارد.

 

تخمه به بهبود عملکرد قلب کمک میکند

تخمه آفتابگردان سرشار از مواد مغذی به ویژه برای قلب است که این مواد شامل فیبر، ویتامین ها، چربی های سالم و مواد معدنی است.

همچنین تخمه میتواند باعث تنظیم کرسترول و فشار خون شود.

 

تخمه و تنظیم قند خون

خوراکی‌هایی مانند تخمه آفتابگردان که سرشار از فیبر هستند به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. دلیل این اتفاق کاهش سرعت جذب قند از دستگاه گوارش در جریان خون است که به علت وجود فیبر ایجاد می‌شود. و این گونه فیبر موجود در دستگاه گوارش از جهش و سقوط قند خون جلوگیری می‌کند و احتمال ابتلا به دیابت یا مقاومت به انسولین در بدن را کاهش می‌دهد.

 

سطح بالای قند یا مقاومت به انسولین ممکن است منجر به افزایش التهاب و حتی واکنش‌های دستگاه ایمنی در بدن شود. خوشبختانه مواد مغذی قوی موجود در تخمه آفتابگردان می‌توانند به تنظیم سطح قند در خون افرادی که از غذاها و نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای فراوری‌شده استفاده می‌کنند، کمک کنند.

 

تخمه شمشیری ایران

 

کشور ما یکی از بزرگترین تولید کنندگان تخمه به خصوص تخمه شمشیری در جهان به شمار میرود و ایران به دلیل دارا بودن اب و هوای مناسب برای رشد گل افتاب گردان، سالانه مقداری بیش از حد نیاز خود تخمه تولید و صادر میکند.

در میان شهرستان های تولید کننده تخمه، خوی یکی از بزرگترین قطب های تولید کننده تخمه های افتاب گردان به ویژه تخمه شمشیری به حساب می آید که به تنهایی سالانه نزدیک به 30 هزار تن تخمه تولید میکند. به دلیل بازار رقابتی و تنوع فراوان تخمه شمشیری در این شهر با کیفیت بالا و قیمت مناسب یافت میشود. به همین دلیل است که تخمه شمشیری ایران توان رقابت با رقبای خارجی را داراست و در بازار جهانی جایگاهی ویژه برای خود دارد.

شهرستان خوی همواره بخشی از تخمه های شمشیری خود را به کشور های همسایه صادر کرده و این قضیه فرصتی عالی برای تجار ایرانی فراهم کرده است.

صادرات تخمه شمشیری ایران

 

تخمه شمشیری خوی به دلیل دارا بودن خواص فراوان همچنین پر مغز بودن و اندازه و ظاهر جذاب، همینطور طعم عالی، گزینه ای بسیار مطلوب برای صادرات به شمار می آید.

 

تخمه شمشیری به صورت خام صادرات میشود. چرا که تخمه از زمانی که بارگیری شود تا به مقصد برسد ممکن است یک ماه یا بیشتر زمان برده و در این مدت مزه خود را تا حدودی از دست بدهد.

چند مورد از نکات مهم برای خرید تخمه شمشیری صادراتی عبارت اند از:

مغزدرشت داشتن: هنگام جداکردن پوست مغزآن درشت باشد

سالم بودن تخمه :یعنی ازلحظ ظاهری سالم باشد و مشکل ظاهری نداشته باشد

تازه بودن تخمه: تخمه تازه باشد ودرهنگام خوردن مغز آن خوشمزه باشد طعم مانده نداشته باشد

برای راهنمایی بیشتر در خصوص خرید تخمه شمشیری اینجا کلیک کنید

خرید تخمه شمشیری صادراتی

 

همانطور که گفته شد تخمه شمشیری گزینه ای بسیار مطلوب برای صادرات به حساب می آید و تجار و بازرگانان میتوانند از این فرصت نهایت بهره را ببرند. اما نکته مهمی که قطعا ذهن تمام خریداران را درگیر خواهد کرد این است که چطور از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشیم و بتوانید با بهترین قیمت محصول مورد نیاز خود را خریداری کنیم؟

 

شرکت ماترید با چندین سال سابقه در زمینه تولید و صادرات انواع تخمه افتاب گردان از جمله تخمه شمشیری، شرایطی را برای شما عزیزان فراهم اورده تا بتوانید با خیالی اسوده از کیفیت و قیمت محصول و با ضمانت، محصول خود را به سادگی و با چند کلیک یا تماس خریداری کنید.

09926759837

 

گفتنیست که به دلیل حذف واسطه های و خرید مستقیم از تولید کنندگان شهرستان خوی، شما عزیزان میتوانید با قیمتی بسیار مناسب تر و به صرفه تر و. با کیفیت ترتخمه مد نظر خود را خریداری کنید. با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *